Marika Blomerus

Elämän leipä (kootkaa tähteeksi jääneet palaset)

Vihdin vapaaseurakunnan sanan- ja rukouksen ilta 22.10.2020.

22.10.2020, Internet

Avaa linkitetty sivu tästä

Kuuntele

Avaa linkitetty sivu tästä

Kuuntele



Asiasanat

Raamattu Elämän leipä Arvosta Jumalan sanaa Pienet murut sanan julistaminen sanan kuuleminen Vihdin vapaaseurakunta


John.6:11-13 Jeesus ravitsi kansan ja käski koota tähteeksi jääneet palaset. Ihmisillä on lihassa ominaisuus kyllästyä helposti, kun kokee olevansa ravittu. Sama ruoka ei enää maistu kylläisenä, vaikka ravinto on niin hyvää, että jopa sen tähteet piti korjata. Sama pätee myös hengellisen ravinnon syömisessä. Saarnaajille voi tulla kyllästymisen tunne puhua aina samoista asioista ja tästä koituu kiusaus etsiä Raamatusta "jymyjuttuja" tai alkaa saarnaamaan korvasyyhyyn, vaikka Herran henki kehottaa saarnaamaan samaa ja tuttua Golgatan ristiä. Kuulijat voivat puolestaan kyllästyä ja vetäytyä tai kuunnella puolisydämisesti, jolloin tulevat hitaiksi kuulemaan. Sananlaskut 13:13 Hebr. 5:11-12 Paavalia ei kyllästynyt kirjoittaa samoista asioista, koska se oli kuulijoille turvaksi Filip.3:1. Kuinka voimme oppia kokoamaan tähteeksi jääneet palaset? Siihen on rukous, sanan lukeminen ja Jumalan sanan arvostaminen avainasemassa, mutta myös seurakuntaelämä ja uskovien keskinäinen yhteys. Puheiden koettelu ja tutkiminen Raamatulla 2 Tess.5:21. Raamattu on elämänleipä John. 6:27 sekä jae 51. On tärkeää pysyä Raamatullisen opetuksen piirissä ja tietää keneltä sen on oppinut 2.Tim.3:14-17 sekä Apt. 2:42. Puheiden koettelemisessa tulee ottaa myös huomioon astianmaku ja hengelliset asiat on tutkiskeltava hengellisesti 1.Kor.2:14-15. Uskollisuus sanan julistamisessa sekä kuulemisessa 2.Kor. 4:2. Lopuksi 1.John.5:20.


Lataa

Linkitä saarna

Näin voit sisällyttää saarnan omille nettisivuillesi. Kopioi alla oleva html- koodi sivustollesi.