Joni Blomerus

Ilmestystiedon nimellä kulkevat sanomat ajassamme

Vihdin vapaaseurakunnassa 13.12.2020

13.12.2020, Internet

Avaa linkitetty sivu tästä

Kuuntele



Asiasanat

Ilmestystieto Profetiat Profetaalisuus Näyt ja ilmestykset Raamatullinen koetteleminen Vihdin vapaaseurakunta


Lisääntyvä profeetallisuus ja ilmestystiedot ovat ilmiö, joka nostaa päätään erilaisten kriisien keskellä. Meidän on kuitenkin hyvä tietää, että kaikki profetiat, näyt ja ilmestykset eivät suinkaan ole Herrasta. Raamatun mukaan profetioita voi tulla kolmesta lähteestä: 1. Ihmisen hengestä ja sielullisuudesta kumpuavat profetiat, näyt ja ilmestykset. 2. Valheen hengestä lähteneet sanomat, joiden tarkoitus on eksyttää ja joiden alkuperä on siis saatanan valheissa. 3. Jumalan Pyhästä Hengestä lähtöisin olevat sanomat, mutta ainoastaan Raamatun profetiat ovat täysin erehtymättömiä. Meidän uuden liiton profetian viran ja armolahjan omaavien uskovien tulee ymmärtää, että, meissä on astianmakua ja meidän profetioitamme ei voida koskaan nostaa Raamatullisten profetioiden kanssa samalle tasolle. Erilaiset enkelinäyt eivät suinkaan pyhitä sanoman alkuperää eikä edes se, että sanoma saattaa sisältää maininnan Jeesuksesta. Jokainen profetia, näky ja ilmestys tulee koetella Jumalan sanan kokonaisilmoituksen valossa rukoillen. Yksikään profeetta tai Herran nimessä esiintyvä ei saa profetoida tai julistaa ilman, että alistuu Raamatullisen arvioimisen alle. Jos joku ei suostu Raamatullisen arvioimisen alaisuuteen, niin sellainen sanoma on jo heti alkuunsa hyljättävä, koska profeettojen henget ovat profeetoille alamaiset ja raittiin profetian ensimmäinen tunnuspiirre on se, että se voidaan arvioida Jumalan sanalla ja rukouksella.


Lataa

Linkitä saarna

Näin voit sisällyttää saarnan omille nettisivuillesi. Kopioi alla oleva html- koodi sivustollesi.